söndag 19 april 2009

Hej allihopa!

Förlåt för dålig uppdatering, det har gått i ett. ;) Nu ska vi försöka återberätta våra senaste dagar. I fredags var det tidig frukost innan praktiken och vi (Carolina och Sofia) hade en minst sagt trevlig dag. Vi fick nämligen lov att åka ner och lägga oss med vår handledare på stranden, där vi diskuterade värderingar och kulturskillnader. Det ingick i vår praktik i receptionen (haha). Vi fick också några åkturer med hotellbilen, för att bland annat hämta upp medecin till en behövande gubbe. Men denna dag lärde vi oss även hur man arbetar bakom disken med att ta emot gäster och skriva in bokningar. Där efter hade vi en del att göra på projektarbetena, så vi stressade innan det var dags för poolen i eftermiddagssolen.

När kvällen närmade sig fick vi besök av trevliga Raul som höll ett föredrag om sitt företag. Det var mycket intressant och lärorikt. Sedan åt vi en minst sagt flummig middag, och vi bjöd Raul på många härliga skratt. Vi gick därefter till en pub i närheten, där det spelades livemusik. Där mötte vi även upp engelsmännen (golsproffsen) och hade en trevlig afton tillsammans.

Lördagen inleddes med en sen frukost och vilande vid poolen. Runt fem-tiden begav sig halva klassen in till Gandia för shopping och senare på kvällen en middag längs strandprommenaden. Taxichaufförerna på väg hem var mycket skojiga prickar och vi fick prata med varandra via walkie talkies:arna.

Idag, söndag, har vi varit helt lediga och mest slappat. Vi gick upp klockan 9 för en god frukost med Sara som fyller år idag och överraskade henne med en tårta, som de som stannade kvar på hotellet igår hade fixat åt henne. Resten av dagen går ut på att träna, gå på prommenad, inhandla vatten och strax innan middagen välkomna vår kära rektor Cindia som anländer hit och som för första gången ska få äta middag med oss här i Oliva Nova.

Hasta la vista från sviten 2520!