söndag 19 april 2009

En stolt rektor!

Hej Alla!
Nu är jag äntligen i OlivaNova! Det känns så roligt att vara tillsammans med våra underbara ungdomar och vår fantastiska lärare Sara på detta superlyxiga hotell!
Jag kom runt kl. 21:00. Eleverna satt och åt en fantastisk middag. Maten smakade fantastiskt gott.
Under middagen pratade Christer spanska med mig hela tiden och accepterade inte att jag pratade svenska med honom! Heja Christer!
Philip gjorde detsamma och båda var superduktiga! Muy bien chicos!

Efter middagen gick några av våra elever till sina rum för att sova eftersom deras praktik börjar väldigt tidigt imorgon.
Jag måste säga att jag kände mig behandlat som en drottning av restaurangens personal och NU förstår jag varför Sara bad mig att ta med mig presenter till dem. De är verkligen hjälpsamma och serviceinriktade!
Jag frågade 8 personer som jobbar på hotellet hur de upplever våra elever och det arbete de utför här. Alla sade detsamma: Eleverna är fantastiska, hjälpsamma, flitiga, ansvarsfulla och problemfria. "Unos chicos y chicas estupendos!"

Jag är väldigt stolt över våra elever!

Sedan besökte vi en liten engelskpub som finns på hotellområden (Olivanovas urbanización) men den historia får ni läsa på elevernas blogg...

Nu befinner jag mig på mitt superfina hotellrum med havsutsikt. Inte nog med det upptäckte jag någonting helt fantastiskt. Något som är "España" och hemma för mig: om man går ut på balkongen känner man den ljuvliga doften av apelsinblommor från apelsinträdgården som ligger precis under mitt fönster. Härligt!

Hoppas att ni har det också jättebra i Sverige!


Hasta mañana!
Cindia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar