måndag 20 april 2009

The Headmaster= Darth Vader

Hejsan alla bloggläsare!
Våra elever jobbar väldigt bra på sina praktikplatser och med sina läxor och projekt. Madeleine och Desiré jobbade idag vid receptionen och fick som uppgift att "sälja hotellet" till olika svenska sökmotorer där man kan välja resor med hotell. De jobbar med att översätta hotellets hemsida till svenska. Deras handledare berättade om finanskrisen i Spanien och hur hotellet har påverkats av det; vissa rum som kostade 140 euro förra året kommer att kosta nu runt 40 euro (Peter Lindegren och Jonas Löfwander! Det ser bra ut om ni vill spela golf här! ;)) . De fick också veta att det kommer att bli så under en period av 7 år enligt de senaste undersökningarna.
Detta var väldigt intressant att höra tycker jag och jag kommer definitivt att förhandla om rumpriserna inför nästa år. ;)
Carolina sade idag under lunchen att det vore kul om vi kunde vara extrafina under middagen. Alla tyckte att det var en bra idé.
Sara sade att hon skulle locka sitt hår och jag tänkte att jag kunde platta mitt hår och vara extrafin till middagen ( detta eftersom så många tyckte att jag var så fin sist när frisören hade plattat mitt hår). Så, efter en springrunda i stranden jobbade jag väldigt hård och försökte vara lika duktig som min frisör i konsten av att ta bort lockarna.
Eleverna, som är väldigt snälla, sade att jag var jättefin men sanningen är att jag såg ut som Darth Vader. Carolina försökte hjälpa till med sin platttång men ack, det såg ut som jag hade Darth Vaders hjälm på mig.
Sedan, i den engelska puben, träffade jag de berömda engelska killarna. Mycket trevliga måste jag säga. ( Mammor och pappor, ni kan vara lugna! De är korrekta och snälla grabbar). Dessa engelska vänner undrade vem jag var och eleverna sade att jag var deras headmaster med betoning på HEAD.

Dagens läxa: att platta hår är inte en av mina talanger.


May the force be with you all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar